Ez volt 2021

December hónap nemcsak a pihenés, találkozások és a meghitt családi ünnepek időszaka, hanem az éves összegzéseké, számvetéseké is. Ilyenkor általában mindenki visszatekint és sorra veszi az elmúlt év sikereit, esetleg kevésbé sikerült projektjeit. Alaposan átgondoljuk, hogyan ismételhetnénk meg azt, ami jól ment, és mi mindent tanulhatunk abból, ami kevésbé. Fontos időszak ez, hiszen a jövő tervezése mindig a múlt értékelésére és elemzésére épül.

Alkalmazkodás

Vállalatunk életében az elmúlt év az alkalmazkodás, az igazi csapatmunka és a fejlesztések  jegyében telt. Úgy tűnik, a védőoltási program ellenére a koronavírus járvány tartósan velünk marad. Újabbnál újabb hullámokban érkeznek a vírusmutánsok, és okoznak felfutásokat a megbetegedések terén. Az első sokk után, amely tavaly érte az embereket és a cégeket, idén inkább már az alkalmazkodásról szóltak a folyamatok. Számunkra jelentős kihívást jelentett a pandémia elleni márciusi szigorú intézkedés, aminek egyik eleme a boltbezárás volt. Az összetartó csapatunk kiváló munkájának köszönhetően azonban a forgalmat sikerült online felületre terelni, és a boltzár ellenére minden kollégát meg tudtunk tartani. Úgy érzem, a nehézségekhez alkalmazkodás nagyszerűen sikerült.

Csapatmunka  

Az idei évben a kollégák megmutatták, hogy igazi csapatként együtt dolgozva bármilyen nehézségen úrrá tudunk lenni. Mindenki megértette, hogy az új helyzethez történő alkalmazkodás mivel jár: előfordult, hogy ki kellett lépnünk a komfortzónából, új területeken, új feladatokat kellett megoldanunk. Nagyon büszke vagyok az Euronics-család minden egyes tagjára, hogy ilyen jól sikerült a helytállás. Az igazi összefogás és kooperáció eredménye az lett, hogy képesek voltunk felgyorsítani bizonyos fejlesztéseket. 

Fejlesztések

Ebben az évben – a külső nehézségek ellenére – sok fejlesztésünk jutott el abba a fázisba, hogy az előttünk álló évben be tudjuk vezetni őket. Most csupán két dolgot szeretnék kiemelni. Az online kereskedelem jelentősége évről-évre nő, és azt a folyamatot a koronavírus-járvány tovább erősítette. Ilyen körülmények között egy kereskedelmi vállalat számára létfontosságú, hogy a legmodernebb online technológiákat alkalmazza. 2022-ben tudjuk bevezetni az új webmotorunkat, amely a legmodernebb követelményeknek is megfelel. A logisztika (raktározás, szállítás stb.) szintén kulcskérdés. Csak akkor tudunk előnyhöz jutni a piaci versenyben, ha gyorsabban, pontosabban szolgáljuk ki vevőinket. Ebben segít új közel 30 ezer négyzetméteres központi raktárunk, amelynek jelentős része teljesen automatizált lesz.  

Generáció- és sebességváltás

Az új vezetőgeneráció révén sikerült teljesen új szemléletet, irányultságot megerősíteni a cégben, amire nagy szükség van a piaci versenyben való helytállásunkhoz. Úgy érzem, jelentősen nőtt a versenyképességünk. Sikeresen álltunk át egy alapvetően statikus vállalatirányítási módszerről egy agilis, innovatív, projektszeméletű és fejlesztésközpontú irányításra. A fejlesztésekkel együtt ez is hozzájárul ahhoz, hogy tovább erősítettük jelenétünket a piacon, mint a legnagyobb hazai tulajdonú műszaki kiskereskedés. Minden jel arra mutat, hogy jövőre megint előre tudunk lépni az online áruházak listáján. Nem titkolt célunk, hogy nemsokára a TOP3-ba kerüljünk.

Büszkeségeink

A fentebb leírtakon kívül van néhány dolog, amelyekre különösen büszke vagyok. Nagyon örülök neki, hogy hálózati kollégáinkat hozzá tudjuk segíteni államilag akkreditált végzettség megszerzéséhez. Tovább tudjuk folytatni a rászorultak megsegítésével foglalkozó Jótündér Alapítvány támogatását. Úgy gondolom, a koronavírus járvány miatt az alapítvány munkájára talán a korábbinál is nagyobb szükség van. Személyes büszkeségem, hogy legrégebbi támogatói lehetünk a veszprémi kézilabdacsapatnak. A város sportéletének meghatározó csapata az egész hazai kézilabdasport kiemelkedő szereplője. 

Végül de nem utolsó sorban óriási köszönet és gratuláció a tejes Euronics-csapatnak, akik közös munkája nélkül a posztba leírt sikerek és eredmények egyike sem jöhetett volna létre.