Mit hozhat 2019?

Ilyenkor év elején mi kereskedők általában két dolgot csinálunk: a karácsonyi rohamot követően leltározunk, és közben próbáljuk kitalálni, megjósolni, mit hozhat számunkra az idei év. Nem véletlen, hogy ilyenkor mindenki a várható piaci trendeket bemutató cikkeket bújja, a közeljövő folyamatait próbálja felmérni.

Az elektronikai kiskereskedelem

Az elektronikai kiskereskedelem különösen izgalmas terület, hiszen egyszerre hat ránk a szélesebb értelemben vett kiskereskedelmi piac gyorsan változó világa (a fogyasztói magatartás alakulása, a vásárlói elvárások fejlődése és még számos hasonló dolog), valamint a technológia és a kütyüvilág fénysebességű fejlődése. Amikor tehát azt próbáljuk kitalálni, mit hozhat számunkra az idei év, egyszerre igyekszünk megjósolni az értékesítési folyamatok jellegének, struktúrájának formálódását, valamint azt, hogy mik lesznek a közeljövő legnépszerűbb elektronikai termékei.

Számos írással találkoztam az utóbbi időben, amelyek a kereskedelem várható alakulását fejtegették. Ezek mindegyike egyetértett két dologban. Az egyik, hogy az e-kereskedelem a korábbinál is jelentősebb mértékű fejlődést produkálhat. A másik pedig az omnichannel értékesítési stratégia erősödése.

E-kereskedelem

Nemcsak külföldön, de hazánkban is érezhető az online kereskedelem térnyerése. Igaz, hogy e fejlődés fő mozgatói a fiatalabb generáció tagjai, ugyanakkor látható, hogy a korosabb vásárlók is egyre gyakrabban és bátrabban nyúlnak az egér (vagy akár egy mobileszköz) után, ha elektronikai terméket szeretnének vásárolni. Sőt olyan megoldásokat is látunk, amikor a technológiai ügyekben jártasabb, már nem is feltétlenül a szülőkkel élő fiú vagy lány online vásárol a szülei megbízásából és hozzájuk viteti az árut. Minden bizonnyal idén is folytatódik tehát ez a trend, és egyre többen látogatnak el és vásárolnak az Euronics webshopban is.

Omnichannel

Az előbbi trendnek látszólag némiképp ellentmond, de a vásárlók teljes körű kiszolgálására törekvés folyamatába éppen beleillik az omnichannel értékesítés erősödése. Ez lényegében azt jelenti, hogy az értékesítés és a marketingtevékenység minden csatornájából a vásárlói interakció felé tereljük a vásárlóinkat. Ez pedig azt is jelenti, hogy a való világban működő üzletekre is szükség lesz még jó ideig. Sokan szeretnék megfogni, kipróbálni a terméket mielőtt (akár egy webshopból) megvásárolják azt. Ezért tartjuk fontosnak, hogy az Euronics webshop mellett országszerte közel 70 üzletünkben várjuk a személyes vásárlási élményre vágyókat.

Az e-kereskedelem a korábbinál is jelentősebb mértékű fejlődést produkálhat, az omnichannel értékesítési stratégia erősödik.