Az új nemzedék

Egy korábbi posztban írtam már a vállalatvezetői, illetve –tulajdonosi generációváltás problematikájáról. Nemrégiben részt vettem egy rendezvényen, ahol ez a téma újra előkerült. Sok hasznos információ elhangzott az új nemzedékről, most azonban csak egy részletet szeretnék röviden megosztani.

Next Gen

Talán a koromból és pozíciómból adódóan a legjobban a lassan a helyünkbe lépő új generáció számára megfogalmazott jótanácsok fogtak meg. Ez azért is érdekes, mert a legtöbb ilyen témával foglalkozó írásban/előadásban leragadnak annál, hogy a vezetést átadónak mit érdemes és kell tennie, hogyan készüljön fel a hátralépésre, milyen szempontokat vegyen figyelembe az utódlás menedzselése során. A mostani előadó egy új szempontot is behozott: a fiataloknak is vannak feladatai, kötelességei ebben a folyamatban. Vannak olyan tanácsok, amelyeket nekik is érdemes megszívlelniük.

A cégalapítónak akkor is igaza van, amikor néha nincs igaza

Mondanom sem kell, titkos kedvencem az a gondolat volt, hogy a cégalapítónak akkor is igaza van, amikor néha nincs igaza. A félig-meddig tréfásan megjegyzést félretéve nagyon fontos gondolatnak tartom, hogy az utód tudatosan készüljön a váltásra, illetve az ezzel rászálló feladatokra. Ez pedig aktív részvételt igényel a fiataloktól is. Bármilyen közhelyesen is hangzik, a szükséges információk sokszor a lábuk előtt hevernek, de néha kell némi erőfeszítést tenni ezért, hogy megszerezzék azokat.

Az átadás-átvételi folyamatrendszer szerintem is sokkal bonyolultabb annál, hogy csak a hátra lépő idősebb generáció nyakába varrjuk a teljes felelősséget. Úgy látom, a fiatalok egy részében a vállalkozó szellem megvan, jó, ha ez az előttünk tornyosuló feladatokra történő tudatos készüléssel párosul.

A cégalapítónak akkor is igaza van, amikor néha nincs igaza

A cégalapítónak akkor is igaza van, amikor néha nincs igaza.