Euronics? Hát ez szuper!

Idén már harmadik alkalommal kapott Superbrands díjat az Euronics. Közös munkánk eredménye ez a fontos szakmai elismerés. Büszke vagyok rá, hogy egy olyan csapat élén állhatok, amely a hazai piac meghatározó márkái közé emelte kiskereskedelmi hálózatunkat. A díj kapcsán eszembe jutott, hogy a pozitív elismerés milyen jótékony hatással lehet a teljesítményre.

Superbrands díjat kapott az Euronics

Kiválóak a szakemberek, akik velünk dolgoznak

Superbrands

Napjainkban, a termékek és szolgáltatások korábban elképzelhetetlen változatossága idején, a különféle szakmai elismerések és díjak fontos segítséget nyújtanak a fogyasztóknak és az üzleti partnereknek. A minőség efféle garanciái megkönnyítik a választást, illetve megerősítik a korábbi vásárlói döntéseket. A hazánkban több mint egy évtizede jelen lévő Superbrands is ezek közé tartozik. A szakmai zsűri értékelése, illetve egyéb szempontok alapján kiosztott elismerés azt jelzi, hogy a márka valami különlegeset tett az adott évben, ami kiemeli őt a versenytársak – általában jó hosszú – sorából.

A Superbrands weboldalán a következőt írják: „Superbrands az a márka, amely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkához kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, amelyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek.” Azt hiszem, minden Superbrands díjjal jutalmazott márka joggal lehet büszke erre az elismerésre.

Pozitív visszajelzés

A szakmai elismerések másik fontos aspektusa, hogy pozitív visszajelzést jelentlenek az azt elérő csapat számára. Kiemelkedő, amit csinálunk, jó az irány, amelyet választottunk, kiválóak a szakemberek, akik velünk dolgoznak. Pszichológiai közhely, hogy az elismerés keresése az egyik legalapvetőbb emberi szükségletek egyike. Éppen ezért a pozitív feedback fontos motiváló erővel bír (a legtöbb ember számára sokkal erősebb ez, mint a negatív kritika). E témában igazából egyetlen jótanácsom van minden vezető számára: sohase fukarkodjon a pozitív visszajelzésekkel. Természetesen csak akkor adjunk ilyet, ha jogos az elismerés, hiszen az érdem nélkül osztogatott dicséret könnyen csökkentheti annak értékét. Amikor viszont a kollégák jól teljesítenek, ne fukarkodjunk a dicsérő szavakkal akár informális (azonnali szóbeli elismerés), akár a vállalatunk rendszeréhez igazodó formális (pl. körlevél, a hónap dolgozója díj) keretek között.