Logisztika az új marketing

Több helyen is megjelent a hazai sajtóban a legújabb vállalati hírünk, hogy új logisztikai központot adtunk át Pátyon, ahol mintegy 60 ember dolgozik majd. Ennek kapcsán eszembe jutott, hogy a kereskedelmi cégek életében milyen stratégia fontosságú elemmé vált a logisztika, amely néhány éve még inkább a támogató funkciók között szerepelt. Ráadásul az állam jelentős szerepet vállal raktárkapacitásoknak is helyet adó ipari parkok kialakításában, üzemeltetésében, ami jelentős segítség a hazai cégek számára.

Logisztikai központ Pátyon

A csaknem 12 ezer négyzetméter alapterületű csarnok kifejezetten az Euronics igényei szerint épült. Ezt a központot szeretnénk saját logisztikai hálózatunk központjává tenni, ebből a komplexumból szolgáljuk ki közel 70 üzletből és önálló webshopból álló hálózatunkat. Körülbelül 60 ember dolgozik itt azon, hogy minden termékünk időben érje el a célját. A raktárbázis fontos tulajdonsága, hogy többféle tárolási technológiát magába foglal, így valamennyi termékkategóriánk számára biztosíthatók a megfelelő tárolási feltételek. A létesítmény a későbbiekben igény szerint bővíthető, ami kifejezetten megfelel hosszabb távú terveinknek. Ha minden a kijelölt úton halad, a jövő év során jelentősen növeljük saját szállítókapacitásainkat: minden üzletünk saját teherautóval rendelkezik majd. Ez azt jelenti, hogy közel 70 jármű dolgozik majd azon éjt nappallá téve, hogy az áruk időben eljussanak rendeltetésszerű helyükre.

Csúcson a logisztika

Korábban a termékek szállítása egyfajta támogató funkciót jelentett a kereskedelmi cégek számára. Persze mindig fontos volt, hogy a boltokban a termékkínálat minden eleme megtalálható legyen, de a vásárlók igényei a maiaktól teljesen eltérő voltak. Felpörgött életmódunk mellett az egyik legfontosabb marketing eszköz a gyorsaság lett. A fogyasztók egyáltalán nem tolerálják az átmeneti áruhiányt a boltokban, egyre többet vásárolnak webshopokból, és gyakran házhoz szállíttatják a termékeket vagy személyes átvételt választanak valamely üzletünkben. Egyszerűen már nincs idő és fölös kapacitás arra, hogy nagy készletek halmozódjanak fel a gyártó és a vásárló közötti értékesítési lánc több pontján. Hogy minden pontosan akkor és ott legyen, amikor és ahol kell, ezt biztosítja a stratégiai jelentőségű funkcióvá erősödött logisztika.

Logisztika az új marketing - Hogy minden pontosan akkor és ott legyen, amikor és ahol kell, ezt biztosítja a stratégiai jelentőségű funkcióvá erősödött logisztika.

Logisztika az új marketing – Hogy minden pontosan akkor és ott legyen, amikor és ahol kell, ezt biztosítja a stratégiai jelentőségű funkcióvá erősödött logisztika.

Állami szerepvállalás

Azt gondolom, ezen a ponton érdemes néhány szót szólni az állam szerepvállalásáról. Az állami tulajdonú ipariingatlan-fejlesztő NIPÜF Zrt tevékenysége főként hazai és nemzetközi piaci szereplők igényeinek megfelelő ipari ingatlanok fejlesztése. Ezenkívül a feladatai közé tartozik az országos iparipark-hálózat fejlesztése. Saját példánk is bizonyítja, hogy ez mekkora segítség a hazai vállalatok számára, amelyek így kicsit könnyebben juthatnak ipari parki vagy raktárkapacitásokhoz.

Az Inpark a magyar állami tulajdonú NIPÜF Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt. cégcsoportjának márkaneve. Tevékenységének középpontjában hazai és nemzetközi piaci szereplők igényeinek megfelelő ipari ingatlanok fejlesztése áll.

Az Inpark a magyar állami tulajdonú NIPÜF Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt. cégcsoportjának márkaneve. Tevékenységének középpontjában hazai és nemzetközi piaci szereplők igényeinek megfelelő ipari ingatlanok fejlesztése áll.

 

Növekvő csapat

Ahogy azt korábban említettem, a logisztika területén már a közeljövőben további jelentős fejlesztéseket tervezünk. Ezzel párhuzamosan jelentősen bővül a feladatok mennyisége, ezért szeretnénk bővíteni az egyébként kiváló csapatot: megfelelő szakmai tapasztalatokkal rendelkező logisztikai vezetőt keresünk. A jelentkezéseket az alábbi űrlapon várjuk.